hjælper mor eller far de yngste svømmere med omklædning og bad de første få gange, indtil børnene har lært rutinen. Derefter klarer børnene sig selv,
er det kun medlemmerne, der bruger badefaciliteterne og ikke mor eller far eller søskende,
overværer mor eller far de første få gange undervisningen i hallen, hvis det er ønskeligt af hensyn til børnenes tryghed. Derefter opholder mor/far sig ikke i hallen men ude i cafeteriet, når de vil se børnene svømme,
kommenterer mor eller far aldrig svømmeundervisningen, så børnene hører det, men kun diskret over for træneren eller et medlem af bestyrelsen, og kun hvis det skønnes nødvendigt,
er forældre, trænere og bestyrelsen opmærksomme på tegn på, at børnene ikke trives godt i klubben,
snakker forældrene med træneren eller eventuelt cheftræneren eller et medlem af bestyrelsen, hvis de fornemmer, at deres barn ikke trives i klubben,
kontakter forældrene træneren eller et medlem af bestyrelsen, hvis der er noget, de eller barnet er usikre på eller utilfredse med,
tolererer hverken forældre, trænere eller bestyrelsen nogen form for krænkelser af børnene, forsøger vi i tilfælde af mobning at bringe problemet ud af verden inden for svømningens rammer gennem et aktivt samarbejde mellem krænkerens forældre og klubben. Om nødvendigt vil krænkeren blive bortvist fra klubben i kortere eller længere tid,
fører seksuel krænkelse af et barn, eller begrundet mistanke derom, til anmeldelse fra forældrene til klubben og til politiet,
undgår vi uberettigede anklager om krænkelser af børnene
påtager forældrene sig opgaverne som kørere, kagebagere, tidtagere, dommere, holdledere og lignende i forbindelse med stævner, træningslejre o. s. v.,
overværer forældrene stævner så ofte som muligt, og de hepper det bedste de kan, deltager forældrene i det praktiske ledelsesarbejde som medlemmer af udvalg og bestyrelse.
ser vi børnenes svømning som et fælles projekt for børnene, forældrene og klubben, og vi ser den ikke alene som undervisning i at svømme men også som et led i at styrke børnenes individuelle udvikling, såvel som de sociale bånd imellem dem og med deres omgivelser.